czwartek, 17 listopada 2011

Porady - Fimo Liquid.

Dziś następny post z serii "porady". W necie jest pełno "legend" o fimo liquid, że jest takie i takie, postanowiłam napisać trochę o tym ponieważ większość ludzi którzy o tym piszą nawet nie mają Fimo Liquid. Nie chcę też udawać świętej, bo kiedyś gdy nie miałam Fimo liquid (mam chyba od maja lub kwietnia) też się sprzeczałam (przepraszam cię Bell jeszcze raz), że Fimo liquid jest biały i ma konsystencję śmietanki ;) No i pytania:

1. Do czego służy Fimo Liquid?
2. Czy da się zrobić z niego "śmietankę"?
3. Jak go utwardzać?
4. Jak zabarwiać Fimo liquid?
5. W czym mieszać Fimo liquid?


1. Fimo liquid służy do robienia "gumowych" zdjęć, polega do na tym, że obrazek, zdjęcie lub jakiś rysunek ładzie się na szkiełko i oblewa masą. Potem się piecze i odrywa gumową substancję od zdjęcia. Powinno się uzyskać taki gumowy obrazek :) Można jeszcze zatapiać w nim np: kwiatki i inne przedmioty. Jeśli chodzi o modelinę to używa się go do polew, nadzień (np: żeby uzyskać wiśniowe nadzienie trzeba wymieszać czerwone kuleczki z modeliny z Fimo liquid), dżemów (robi się je tak jak nadzienia ale najczęściej farbuje się masę i daje mniej owoców) i śmietanek (o tym później).


2. Tak. Aczkolwiek nie z samego liquid. Ja robię zawsze tak, że biorę białą modelinę i mocno ją wyrabiam, potem stopniowo dodaję fimo liquid. Jak masa zacznie się przyklejać do palców wkładam ją do pojemniczka i mieszam dalej. Jeśli masa jest za gęsta wlewam jeszcze liquid. Potem nakładam na nieutwardzony spód babeczki i wkładam do piekarnika.





















3. 30 minut w temperaturze 110 stopni C :)



4. Praktycznie wszystkim czym się da :) np:
- temperą
- farbą
- pigmentem
- cieniem do powiek
- modeliną (ale zmieni się konsystencja)
- opiłkami suchej pasteli
- opiłkami grafitu od kredki
Ja zawsze barwię temperą, czasem pastelą :)

5. Jeśli robimy polewy to lepiej mieszać w czymś jednorazowym, najpierw mieszałam na woreczku strunowym jednak ostatnio stwierdziłam, że lepiej robić to w pudełku od czekoladek. Po prostu wyjmuję to błyszczące coś w czym siedziały czekoladki i tnę, jeden dołek na jedną polewę, potem można wyrzucić :) Robię tak bo każdy kto ma Fimo liquid, wie, że zmycie go z pudełka lub z palców to prawdziwa męka... Z palców trochę lepiej schodzi ale i tak nie jest to najprzyjemniejsze :/




















Jeśli chodzi o kremy to owszem, też można w jednorazówce, jednak ja zawsze robię w pudełku (po lekach, można też użyć takiego plastikowego od gum). Dlaczego? Bo zawsze z małego kawałka modeliny powstaje mi dużo kremu i nie chcę go wyrzucać. Pudełka są dobrym rozwiązaniem bo można sobie przechować trochę na później. Potem można zmienić kolor lub konsystencję kremu. Ja, zrobiłam tak: najpierw zrobiłam gęsty krem na malinowe torty, potem do dałam jeszcze Fimo L. i zrobiłam na donuty, następnie zafarbowałam brązową temperą i pastelą i poszło na wz-ki. Oprócz oszczędzania materiałów jest to również oszczędzanie czasu, mi zrobienie kremu zajmuje dużo czasu a tak mam już gotowy i mogę go tylko trochę rozrzedzić lub zmienić kolor.

Dopisek z 08.03.13 ----->
Teraz uważam, że najlepszym pudełkiem do przechowywania kremów jest pojemnik od soczewek kontaktowych. Wykorzystałam już kilka i za żadnym nie zdarzyło mi się, by modelina zareagowała z plastikiem i polewa wyschła, jak stało się np z małymi pudełeczkami z rossmanna.




















To chyba wszystko na temat Fimo Liquid, jeśli jeszcze czegoś nie wiecie to piszcie na dole ;) A teraz kilka prac z użyciem liquid -





















21 komentarzy:

  1. Jak słodko, zostałam wspomniana :D
    Mam do ciebie prośbę... czy mogłabym tak troszkę zgapić twój temat? Do mojego modelinowego FAQ na bloga. Oczywiście nie będę się kierować twoją pracą przy pisaniu własnej, chodzi i małą kradziez samego tematu :)
    Mooogę ;)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnee!;****
    Cudne!;***
    Extraaa!;******<33333333

    OdpowiedzUsuń
  3. Jasne, chyba nie jestem jedyna pisząc takie posty ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jasne, ja też mam już kilka tematów ale na Fimo Liquid nie wpadłam jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny poradnik, wszystko wreszcie zebrane w jednym miejscu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej Agrafka, wielkie dzięki za ten poradnik, ja właśnie zaczynam przygodę z fimo liquid :) Mam pytanko, czy wiesz jak dziewczyny utrwalają fimo w szklanych buteleczkach?? Coś takiego: http://natajka89.blogspot.com/2011/08/385kolczyki-buteleczki-z-owocami-20.html

    Wypalić tego się za specjalnie nie da...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Da się tylko bez korka :) Jak chcesz to możesz również nie wypalać, ale jeśli zależy ci na tym aby owoce pozostały na miejscu no to do piekarnika :P

      Usuń
  7. odnośnie poradnika, mam pytanie : jak myślisz czemu polewa podczas pieczenia mi spływa ? Czasami dodaję pastelę, czasami farbę... Piekę z małym piekarniku przez góra 4 min (temperatura wyższa niż 110 stopni niestety nie mogę tego uregulować). Modelina już jest utwardzona, albo dopiero co się utwardziła, a polewa do du... :( może za mało pasteli daję, lub liquidu ? Byłabym wdzięczna za info !

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam kilka pytań :D
    1. Czy Fimo Liquid nakłada się przed czy po utwardzeniu?
    2. Jeśli przed utwardzeniem, to czy koniecznie trzeba wypiekać w piekarniku (chodzi mi np. o donuty z polewą) ?
    3. Da się go jakoś zastąpić? Bo czytałam o kleju, ale nwm o co chodzi D:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1 i 2 Przed, no jeśli nie wypieczesz to same to nie zaschnie więc nie radze ;)
      3. Do końca zastąpić się nie da, ale są różne inne sposoby na polewy bez mieszania z modeliną :)

      Usuń
  9. Hej, czy fimo liquid jest bardziej biały czy przezroczysty? Da się osiągnąć nim efekt szkiełka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć, wg mnie jest bardziej przezroczysty, ale nie całkowicie klarowny tylko taki jakby "zamglony"

      Usuń
    2. ja zrobiłam raz polewę z mieszanki lakieru akrylowego z farbą akrylową (białą) też całkiem fajnie wyszło :) ale dużo mniej realistycznie

      Usuń
  10. Dziękuję, za podzielenie się wiedzą.
    Ja mam problem z polewami, ale zawsze używałam pasteli, teraz zrobię z modeliną jak radzisz:) podzielę się wrazęniami jak będę po:) Moja zabawa z modeliną dopiero się zaczyna, ale jestem zachwycona tym co można wyczarować:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy jeśli do piekarnika włożę gumową obudowę na telefon ozdobioną Fimo Liquid to jest ryzyko, że obudowa mi się rozpuści? Jeśli tak, to czy nie ma innego sposobu na utwardzenie Liquid? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie piekłam żadnej obudowy, więc nie wiem co się stanie, niestety nie ma żadnego innego sposoby żeby utwardzić liquid. Tzn można ugotować, no, ale z obudową to już nie wiem co lepsze ;)

      Usuń
    2. Mhm.. No cóż, zaryzykuję z tym piekarnikiem.. ;p

      Usuń

Bardzo dziękuję Wam za wszystkie komentarze!
Będę wdzięczna jeśli oprócz swoich opinii będziecie również pisać pomysły na nowe posty oraz na tutoriale!

Nie reklamujcie się - usuwam takie komentarze a to i tak bez sensu bo zawsze wchodzę na blogi komentujących! :)