wtorek, 15 lipca 2014

Sposoby na polewy + zamienniki liquid / dla początkujących.

Hej!
Dzisiaj wreszcie chciałam stworzyć posta,  w którym trochę obszerniej odpowiem wam na pytania dotyczące robienia polew i kremów bez fimo liquid. Niestety, wg mnie liquid nie ma sobie równych,
zrobione nim dekoracje modelinowych wypieków wyglądają najlepiej, ale inne sposoby również są
więc warto o nich wspomnieć ;)

Polewy:

1. Lakier do paznokci - 
Lakierem można uzyskać na prawdę ładne kolory, jednak nie jest on zbyt trwały, po pewnym czasie może się zacząć kleić, co jest chyba największym minusem tego sposobu. Za to możemy uzyskać efekt błyszczącej, realistycznej polewy. Jeśli chcemy żeby była grubsza, możemy np. najpierw zrobić "polewę" z modeliny, byle jakiego koloru, a po wypieczeniu dokładnie pomalować ten obszar np. brązowym czy miętowym lakierem.

2. Farba akrylowa - 
Najłatwiejszy sposób :) Wystarczy po prostu pomalować utwardzony wyrób, tam gdzie potrzeba i już. Jak wyschnie można jeszcze polakierować, wygląda wtedy o wiele bardziej realistycznie.



 http://beartful.blogspot.com/2011/11/czeko-czeko-czekoladka.html

Do tej polewy użyłam farby akrylowej (albo plakatowej, już nie pamiętam) i... korektora! :P

3. Kleje - 
Tą metodą można uzyskać na prawdę dobre efekty, trzeba jednak znaleźć odpowiedni klej który nie będzie wysychał za szybko. Np. kropelka nie będzie dobrym pomysłem bo nie zdążymy nawet zmieszać jej z barwnikiem. Na kawałek papieru nakładamy trochę kleju i barwnik (np. farba, sucha pastela), mieszamy i nakładamy na wyrób. Tutaj widzicie efekty z klejem do ceramiki, nie zwracajcie uwagi na samą prace, to spód delicji z modeliny ;)




Kremy:

1. Olej i woda działają podobnie do liquidu. Wystarczy dodawać do miękkiej modeliny po kropelce wody czy oleju i po kilu minutach mamy już gotowy krem.
Zdjęcia z robienia kremu z olejem:







Plusem tej metody jest konsystencja i duża dowolność koloru.
Minusem, który wg mnie ją dyskwalifikuje, jest to, że ten krem do końca się nie utwardza.
Jak będziecie mogli zobaczyć na zdjęciach, wystarczy tylko dotknąć ją paznokciem i już
mamy duże wgłębienie, nie wygląda to ładnie :/






2. Kleje
Znowu! Wystarczy użyć po prostu gęstszego kleju, wymieszać z farbą i położyć na upieczony wyrób. Minus jest taki, że jeśli robimy np. śmietankę na babeczkę to może długo schnąć. Dobrą konsystencję do kremów ma np. ośmiorniczka ;)

3. Silikon
Silikon daje nam ładną, błyszczącą śmietankę, pod warunkiem, że użyjemy tego sanitarnego.
Nakładamy go wykałaczką lub przez woreczek strunowy i końcówkę cukierniczą (tylkę).
Minusy:
- śmierdzi
- może nad odpaść od wyrobu
- trudno przykleja się do niego szpilki (dlatego go nie używam, szpilki mogą same "wyjść" ze śmietanki i wyrób może nam spaść)

Post o silikonie: http://beartful.blogspot.com/2011/11/porady-silikon.html



Silikon nakładany tylką.

 <----- silikon nakładany wykałaczką


Muszę się przyznać, że tego posta zaczęłam pisać chyba z rok temu :P
Dopiero teraz go skończyłam i zrobiłam nowe zdjęcia (http://beartful.blogspot.com/2013/03/czekoladowe-lody-w-wafelku-z-modeliny.html).

Mam nadzieję, że post wam się spodobał i, że miło spędzacie wakacje :)
Do napisania,
Agrafka

11 komentarzy:

  1. Świetny post!!! Na pewno skorzystam... Łaaaał... ile Ty już znasz sposobów! Dzięki temu tych nieodpowiednich nie musimy testować na własnej skórze :D No, nigdy bym na to wszystko nie wpadła! Naprawdę fajnie, że o tym wszystkim dla nas, w dużej mierze początkujących czytelników ^^

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj... "Naprawdę fajnie, że o tym wszystkim napisałaś, dla nas, w dużej mierze początkujących czytelników" zjadłam słówko... ^^

      Usuń
  2. Świetny♥W sumie mam tak,że z każdym wyrobem wszytko wychodzi inaczej i nigdy tak samo:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrym klejem do polew jest klej MAGIC, zabarwiony suchymi polewami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny post z tymi sposobami, ja używam tak jak ktoś wyżej napisał Magica.
    Nowy post zapraszam :) http://modaidekoracje.blogspot.com/
    Będzie mi bardzo miło jeśli skomentujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ej ale fajne :D Nie miałam pojęcia do tej pory jak to wszystko się robi! Olej, woda, klej? Nie spodziewałam się, byłam pewna, że potrzeba do tego specjalistycznej aparatury :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie posty! Są bardzo inspirujące :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooooo kojarzę tę ramkę Agrafko :P

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję Wam za wszystkie komentarze!
Będę wdzięczna jeśli oprócz swoich opinii będziecie również pisać pomysły na nowe posty oraz na tutoriale!

Nie reklamujcie się - usuwam takie komentarze a to i tak bez sensu bo zawsze wchodzę na blogi komentujących! :)