piątek, 2 sierpnia 2013

Tie dye - różowo pomarańczowa koszulka

Witajcie, od razu uprzedzam - nie, nie zrezygnowałam z lepienia z modeliny ;) Mam w zapasie zdjęcia kolczyków z papugami, ale lenistwo wygrało i zdecydowałam się zrobić posta ze zdjęciami już elegancko przerobionymi... W taki upał nawet dodawać napisów się nie chce :P

W każdym bądź razie, post jest, nie mam teraz (czyt. nie będę miała wtedy kiedy będziesz to czytał/a) dostępu do laptopa więc na wszystkie komentarze odpowiem po powrocie do Warszawy :)











Bluzka została pofarbowana metodą tie-dye która polega na skręceniu ubrań, obwiązaniu sznurkiem lub gumkami recepturkami a następnie pofarbowaniu  rozcieńczonymi farbami. Farba nie wnika do końca w skręcony materiał i powstają na prawdę super wzory :) Ja moją koszulkę wypłukałam trochę za szybko, dlatego kolory nie są intensywne, ale efekt i tak bardzo mi się podoba. Warto wspomnieć, że hipisi właśnie tak farbowali swoje koszulki, a teraz ta metoda przeżywa "renesans".



Żeby nie było, wstawiam kilka video tutoriali z yt :)








Ja robiłam trochę inaczej bo po prostu rozcieńczyłam wodą farby w słoiczkach i nalewałam je łyżką na materiał :)

29 komentarzy:

  1. Świetny efekt, ja jeszcze nigdy nie farbowałam tym sposobem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny efekt:-)

    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, uwielbiam tie dye! Swój pierwszy zrobiłam gdzieś półtora roku temu, była to właśnie koszulka z efektem podobnym do Twojego. I tak jak Ty ja też rozcieńczam wodą barwniki i przechowuję je w słoikach, a potem łyżka po łyżce polewam fragmenty skręconej koszulki/materiału (kiedyś robiłam np. spódnicę tie dye z prześcieradła :D). Obecnie w planach mam chustę i zastanawiam się, jakie wzory wybrac ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A można wiedziec, jaki farbami to robiłaś ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farbami do tkanin, niestety nie wiem jakiej są firmy :<

      Usuń
  5. Bardzo fajna ♥Kolory świetne ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba Twoja koszulka. Muszę kiedyś sama spróbować tej metody :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie wyglądają ciuchy robione tym sposobem. :) Jest 100% pewności, że nikt nie ma podobnej, bo ciężko powtórzyć wzór. :D
    Pozdrawiam Zuza

    OdpowiedzUsuń
  8. No i wyszło fajnie!
    Kiedyś ja też robiłam takie koszulki, tylko wzory były bardziej skomplikowane. Ale kończyłam kierunek tkactwa artystycznego, więc w tej profesji farbowanie materiałów i wełny jest normalne. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja też często takie robie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna! : ) Też muszę coś takiego zrobić. ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne! Chyba sobie coś takiego zrobię! Kolejny świetny sposób! A co Ci się stało, że tyle ubrań ostatnio produkujesz, co? W każdym bądź razie idzie Ci to świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładnie wyszła, nie mogęwyjść z podziwu, bo zawsze mam problemy z takim wzorem :) Kolory wyszły takie słodkie, pastelowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, no i próbowałam tylko barwnikiem do tkanin, z farbką bym nie pomyslała ;)

      Usuń
    2. Ja użyłam farbki bo nigdzie nie widziałam barwników :P

      Usuń
  13. Ale ślicznie Ci wyszła ta koszulka *.*

    A cała technika tie dye to mi się kojarzy z bajką Fineasz i Ferb, kiedy Fretka dotknęła trującego mchu i zaczęła mieć halucynacje xd
    ... przepraszam, musiałam to napisać ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. o jaka fajna! :D piękne kolorki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczna koszulka! Bardzo pomysłowa:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczna koszulka!Bardzo pomysłowa:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna koszulka!Bardzo pomysłowa:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie ci wyszła!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. świetnie wygląda ta koszulka. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne i jeszcze raz świetne. Muszę zrobić taką koszulkę. Mam w domu sporo zupełnie nieużywanych koszulek. To będzie dla nich wybawienie. Jak ja się cieszę, że natrafiłam na twój blog. Znajdzie się coś dla każdego:) Mam jedno pytanko, czy można te farby dostać w sklepie plastycznym, czy może zamawiałaś przez internet?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję Wam za wszystkie komentarze!
Będę wdzięczna jeśli oprócz swoich opinii będziecie również pisać pomysły na nowe posty oraz na tutoriale!

Nie reklamujcie się - usuwam takie komentarze a to i tak bez sensu bo zawsze wchodzę na blogi komentujących! :)