sobota, 25 sierpnia 2012

Tutorial na ciastko z czekoladą z modeliny

No cóż, nic oryginalnego, ale stwierdziłam, że zrobienie tutorialu nie zaszkodzi, szczególnie że jest tam zastosowane parę trików ;)

Potrzebujemy:
- kremową modelinę
- brązową modelinę (albo odwrotnie, wyjdzie nam wtedy czekoladowe ciastko z kawałkami białej czekolady)
- szczotkę do butów
- żółtą i jasnobrązową suchą pastelę
- nożyk
- pędzelek lub gąbeczkę


Wykonanie:
1. Z brązowej modeliny lepimy kulkę, a następnie wałeczek, pieczemy ok. 5 min w temp 110 stopni.





2. Nożykiem czy skalpelem tniemy modelinę na małe kawałki, jakby talarki, ja moje jeszcze przekroiłam na pół. Wkładamy do woreczka strunowego (opcjonalnie).



3. Z kremowej modeliny lepimy kulkę, spłaszczamy i wysypujemy na nią trochę "kawałków czekolady".




4. Mieszamy i znowu dodajemy, lepimy kulkę.





5. Teraz jakby otwieramy kulkę palcami i rozciągamy, jeśli chcemy możemy dodać jeszcze troszkę czekoladowych kawałków.



6. Szczotką do butów robimy fakturę, potem nożykiem skrobiemy trochę żółtej pasteli i pędzelkiem nakładamy proszek na środek ciastka, robimy to samo z brązową pastelą ale nakładamy ją na końce ciastka.



Efekt:


23 komentarze:

  1. Świetny tutorial, zawsze ciekawiło mnie jak to zrobić, dziękuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa z tym ciachem! ;p
    Oby więcej taki tutoriali. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale zbieg okoliczności , właśnie zajadam takie ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, w "realu" są pyszne!

      Usuń
    2. ohhhh, twoje też wyglądają pysznie :D

      Usuń
  4. dziewczyno jesteś genialna + super blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne! Jest mega realistyczne! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny tutorial jak będę mieć modelinę i przydaśki, bo zamierzam dzięki Tobie i kilku innym dziewczyną z bloga zacząć lepić z modeliny :):) Ale zbieranie takich rzeczy to ciężka sprawa, ponieważ oszczędzam jeszcze na aparat. A te sylikony, modeliny, bazy też kosztuje jak się chce mieć ich trochę na zapas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz wszystkiego kupować od razu :)
      Najpierw wystarczą ci szpilki z oczkiem i bigle, możesz zamówić na allegro, to na prawdę nieduży koszt. A z modeliną tak samo, możesz zacząć od np. Astry, z tego co się orientuję nie jest zbyt droga...

      No nie wiem, ja zawsze jak mam jakieś urodziny itp albo jest Gwiazdka to proszę o Fimo i już ;)

      Usuń
  7. Czasami żałuję, że nie lepię słodyczy. :D
    Chociaż może od twojego tutorialu zachce mi się. ;P
    Te ciacha serio są tak realistyczne, że głodna się robię. Na uszach bałabym się nosić, żeby mi kto tego nie odgryzł. xD
    Pozdrawiam Zuza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście to wisiorek ;)
      ...
      o Jezu...

      chyba przerobię na pierścionek, albo lepiej breloczek do plecaka...

      Usuń
  8. Szkoda, ze nie lepię, ale chyba zaczne w roku szkolnym ;)
    Zostałaś otagowana na moim blogu ;D
    http://the-olikasa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny tutorial na pewno wykorzystam! :DD

    OdpowiedzUsuń
  10. super tutorial ! muszę zrobić to ciasteczko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny blog! Jestem początkująca więc porady super! Dzięki za to że prowadzisz takiego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  12. Po pierwsze:
    Zazdroszczę talentu!

    Po drugie:
    Super wyszły!

    Po trzecie:
    Mi wgl. nie wychodzi, a próbowałam setki razy! Nie wychodzi mi do ponktu 5, kiedy trzeba "otworzyć" kulkę :-(

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj porządnie rozgrzać modelinę zanim ją "otworzysz", możesz np położyć na kaloryfer :)

      Usuń
  13. Fajny tutorial.Napewno wykorzystam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cz trzeba używać pasteli czy można od razu robić z takiego koloru? Jak tak to jak go zrobić? P.S Świetny tutorial!!! Naprawdę słodkie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz oczywiście zrobić z ciemniejszego (wymieszać kremowy z brązowym, karmelowym, pomarańczowym lub żółtym) ale cieniowanie daje zupełnie inny efekt, bo możesz użyć kilka kolorów równocześnie, a to właśnie daje ten efekt "przypieczenia" :P Dzięki za miłe słowa ;)

      Usuń
    2. Bardzo proszę ;) jestem początkująca w dziedzinie modeliniarstwa ^^

      Usuń

Bardzo dziękuję Wam za wszystkie komentarze!
Będę wdzięczna jeśli oprócz swoich opinii będziecie również pisać pomysły na nowe posty oraz na tutoriale!

Nie reklamujcie się - usuwam takie komentarze a to i tak bez sensu bo zawsze wchodzę na blogi komentujących! :)